söndag 13 december 2009

Där fick människan så hon teg!

Det var ju provtur med en eventuellt ny sadel i går ..
Samma krångel som sist för människan att ta sej upp .. den här gången ifrån en släpkärra men inte ens upp på den tog hon sej själv!

Sen bar det av,den lille svarte och hyresvärlden var med. Till att börja med så skrittade vi,sen skrittade vi lite till .. sen äntligen när vi passerat nån park så fick jag trava! Härligt och äntligen! Jag tog ut kliven rätt ordentligt och krökte rätt snyggt på nacken ..
Mer än så blev det väl inte just då för vägen tog slut och det kom en annan väg .. Tror min människa tyckte det känndes rätt bra faktiskt ..

Tja,vi passerade en massa andra kusar som fick stå och hänga i sina hagar medans jag hade turen att vara just på tur *L*!

Till slut så fick jag äntligen börja trava igen .. sjysst väg med rätt trevligt underlag .. Jag längde ännu mera på stegen .. Visade liksom att det här fixar jag galant .. Hörde hon på ryggen pipa nåt om att jag skulle lugna mej .. Äh .. jag har ju alltid full koll på vart jag sätter fötterna så vad tusan .. Det var ju som upplagt för att röra på sej ..
Den lille svarte kom tyvärr på efterkälken och det gjorde att han ökade farten .. det säjs ju finnas lite fullblod i mej .. å vad gör fullblod? Jo dom springer å det för att komma i mål först .. Just den instinkten vaknade tillo och jag tog ett redigt tag om bettet ..
Hörde i samma veva människan gasta till om tt du ska faan inte få sista ordet i det här!
Sen gav hon mej galopp skänkel .. hur kunde hon veta vad jag tänkte?? Ja,ja .. det gick undan en stund det får jag väl erkänna .. hon ropade lite ptroo å sånt men jag hörde inte på just det örat då *flinar glatt* .. Sen tog hon till fulmetoder .. kanske lika bra för jag hade kunnat springa en bra stund till där .. Men hon lekte sågen i min mun å då orkar man ju inte bita fast hur länge som helst !!

Sen vart det skritt resten av vägen,men människorna ja både hon på min rygg och hyresvärden på den lilla svarta garvade .. så det gjorde nog inget att jag spelade dom ett litet spratt där tror jag.