måndag 7 december 2009

Fy för den lede för mörker och blöta täcken!

I dag regnade det när hyresvärden skulle åka till jobbet .. Vi behövde inte gå ut förrän efter lunch,rätt skönt faktiskt.

Sen kom min människa vid 17 draget .. å jag gick till grinden. Det brukar gå två gånger i dörren till dyngstacken sen får jag komma in.
Men inte i dag!

I dag städades det,varför kan man inte göra sådant efter att vi stackars ( läs MAX ) hästar har fått komma in ? Ge oss ( läs MEJ ) bara lite mat så håller vi oss jättesnälla,lugna och ur vägen.
Det är ju faktiskt inte vårat fel att människorna slänger saker runt sej .. Eller att dom samlar på sej mer prylar än vad vi behöver. Vem tusan har bett om att ha en drös med täcken liggandes bara för att råttorna ska kunna kissa i dom och tugga på dom?

Hm,jag som inte ens hade rullat mej i dag! Det är tacken det!!
Ska gnugga in varenda milimeter med lera i morron .. Ska se till att öronen är helt igentäppta .. Sen ska jag demostrativt inte höra ett smack när människan ber mej ta ner skallen så hon kan göra mej rent. Näää .. hon ska baskemej få ta trappstegen om hon ska dit upp.

Å andra sidan ..
På onsdag ska vi visst få sovmorron,eller vi behöver inte gå ut i hagen innan tuppen vaknat i alla fall. Jag och människan ska gå på tur med nån som tydligen heter "fuxen" .. Kan man verkligen heta så? Trodde det var en färg men man ska kanske aldrig vara för säker.
Kanske är det den där snygga bruden vi såg på vägen i söndags? Hoppas,hoppas!!!

Nu kom jag ju på att .. det här kanske inte blir så bra ändå ..
Hur sjutton ska människan ta sej upp? Det brukar vara folktomt här på gården under dagen ju? Ja .. där har hon nog något att bita i skulle jag tro .. Efter allt krångel när hon hade hjälp .. hur ska det gå utan? Trappstegen?