lördag 26 december 2009

I dag gick det inte riktigt som jag tänkt mej ..

Vad jag tänkte mej är det väl ingen som riktigt vet .. Men med en duns så trillade jag omkull och tog mej inte upp!

Min människa var inte här då utan hyresvärdarna + morfar fick rycka in. Jag hamnade med benen i uppförsbacke å sen var det kört! Sprattlade men inte hjälpte det .. Fick ligga en stund med huvudet i heresvärldens knä medan hon väntade på förstärkning.

Till slut vände dom på mej så benen hamnade i nerförsbacke .. band en tamp i mitt ben å sen stog jag upp!
Lite blöt och stressad var jag men när alla saker kommit på plats travade jag som den atlet jag är iväg! Inte ska väl en vurpa få stopp på mej.

Senare kom min människa.. då vart det ett fasligt liv! Har väl aldrig varit med om att dörren till dyngstacken gått upp å igen så fort. Inte har jag kommit in så fort heller efter det att dörrn slutat öppnas och stängas.

Men som sagt in kom jag,min människa hade visst haft lite bråttom för det fanns inget hö till mej .. I krubban låg det bara morötter men ingen mat!
Mitt täcke åkte av och jag fick på mej två ( ? ) andra täcken .. Ska inte klaga .. det var rätt så skönt för jag bar faktiskt rätt blöt och frusen om sanningen ska fram.

Sen satte sej människan och granskade mina ben under lupp ... Vad hade hon förväntat sej?
Självklart var jag i samma skick som hon lämnade mej i på kvällen *L*!!