fredag 1 januari 2010

Då var man ett år äldre då!


När jag var yngre trodde jag alla smällare och glada människor firade mej .. Nu vet jag att det inte är så!

Ja,ja vid min ålder så betyder det där med födelsedagar inte så mycket längre. Det gav i alla fall den här gången bra mycket mera morötter. En hel del sånt där hästgodis som jag tycker om och en människa som stog och fånstirrade på mej.

Annars har tog vi det ganska lungt,passade på att sola nosen en stund. Jag och svarten disskuterade lite hit och dit. Han tycker han får för mycket mat i krubban och jag tycker tvärtom. Det hela slutade i att vi ska försöka byta box en sväng .. Hömässigt och utrymmesmässigt sett gör det ingen skillnad. Vi har ju lika stora boxar,vi äter av varandras hö som ju hänger på gallret emellan oss. Frågan är bara hur vi ska lyckas lura människorna?

Utöver maten var vi även rörande överrens om att det är för lite med turer ut på vägarna .. Efter att ha trillat i hagen kan jag kanske förstå människornas omsorg .. Men det måtte väl gå att få ut en hovslagare för ett par sulor? Jag kan till och med hova på att lyfta alla fyra fötterna jättesnällt för den saken!!