onsdag 6 januari 2010

Fy för den lede så taskigt!!!

Fick nytt snyggt täcke i dag ..
Ett brunt nästan guldfärgat .. Människan lade det på mej och vi sa nog i mun på varandra .. JÄKLAR SÅ SNYGGT!
Nu räckte det ju inte med bara snyggt .. varmt och mjukt .. gosigt!

Sen tar människan av mej täcket!!!!????
Men va tusan menar hon?
Varmt täcke på betyder ju för bövelen att man ska gå ut .. Ni fattar va? Jo .. jag fick inte gå ut. Kännde mej precis som en ponny som bara får lukta på maten ! Tror varenda ponny skriver under på att det är illa .. riktigt illa!

Tror hon förstod hur jäkla besviken jag blev för hon sa att vi var tvugna att stanna inne så temeraturen i stallet inte skulle sjunka .. Hm,inget vatten i vattenkoppen .. nja okay då!

Men hur tänker människor egentligen?
Jag vet inte hur många gånger jag sprungit i regnet och påkallat uppmärksamhet för att jag velat gå in .. Tusan heller! Då får man snällt stå och vänta. Finns det inget mitt emellan antingen eller?

När jag insett att jag inte fick komma ut och testa mitt nya täcke trodde jag även att botten var nådd för dagen.
Men icke heller,hon hällde en sörja i min .. just det MIN krubba. Just min krubba är avsedd för sådant som hästar ska äta .. morötter,havre i mitt fall kraft då .. Inte hostmedicin!! Sen lurar hon mej mitt uppe i allt genom att hälla på min mat. Vad gör man? Jo äter så klart ..

Den här dagen kunde jag ha varit utan!