onsdag 13 januari 2010

Inte lätt att vara Max nu inte.

Människan borstar och borstar på mej ..
Hon har även återupptagit det där med att rycka av mej håret.

Som om inte det är nog får jag stå ut med att hon kletar in mina ben med olja och sedan masserar hon. Okay,det är skönt men kan hon inte göra det efter jag har ätit? Hur enkelt är det att stå stilla när man vet att en halslängd bort är krubban dukad??

I dag kom det en ny kille till stallet .. helt ny alltså jag har aldrig sett honom förrut. Han lyfte på mina fötter och kollade så där i allmänhet .. Sen kommer människan in i stallet å det blir ett jäkla liv på henne. Hon spänner ögonen i mej och frågar varför i hetaste småland jag lyfter så snällt på fötterna för alla andra än henne?

Vad svarar man? Tja .. vågade inte dryfta att det är kul och jävlas med henne så jag höll tyst .. men det är bara såå roligt när hon blir röd i ansiktet och säjer en massa barnförbjudna ord. Då brukar jag väga över lite extra på den foten hon försöker få upp :-).

Ja just det .. trodde jag skulle få lite manikyr .. Men se det blev det inget med! Den nya killen kommer tillbaka i morron .. Då ska det bli läskigheter av,dom ska dra ihop min hov sas det.
Ja .. överlever jag återkommer jag med rapport i morrn ..