fredag 4 december 2009

Hjälp! är jag trasig??


I går kväll när min människa klädde av mej pep hon till som om hon gått för nära staketet eller något.
Nu är ju jag allt utom lättskrämd men när människan låter så där blir man ju fundersam alltså!

Du har ju bogskav flämtade hon! Tog en stund innan ljuset gick upp för mej,jag är ju inte van att ha täcken och sånt på mej .. Jag är alltså för bred över bringan ( välbyggd grabb)..Tydligen har mina hår krullat till sej lite iom att musklerna innanför spänner mot tyget .. Är väl inget att hetsa upp sej för? Men det gjorde hon,fick inte en lugn stund när jag äntligen fick komma in från hagen. Först skulle det provas täcken .. sen skulle det suckas äver att 155 räcker nog inte till.Hon fann ett till slut som fick duga så länge ..

Sen trodde jag väl att lugnet skulle lägga sej .. Ni vet man kan stå och tugga lite på höt och filosofiera över dagens händelser i hagen osv. Icke heller!
Hon började dra mej i håret igen .. att hon aldrig blir nöjd .. Fast jag har en känsla av att det bet styggt på henne när hovslagaren som tog sej an ponnisarna kallade mej ovårdad .. Han hade nog kanske lite bråttom hem till frun eller nåt .. Tror inte han menade något illa utan såg bara min frysmärkning och min långa man. Sen gjorde kanske leran sitt till oxå..
Nästa gång han kommer är jag helt säker på att han kommer att fråga vart hästen som stog där förut har tagit vägen!