lördag 13 februari 2010

Min människa har varit lite skadad ..







Jo det är sant .. inte bara jag som ställer till det för mej!!
Själv kan jag skylla på att jag är gammal och har papper på mina skador ..
Min människa är bara bra klumpig!

Människans klumpighet har gjort att hon inte kunnat hjälpa mej att skriva här .. Tråkigt men sant. Under tiden som jag väntat på att hon ska repareras har jag .. tja inte gjort så mycket mer än slappat.

Vi har fått en stor rund bal med god mat ute i hagen,så jag har käkat gott. det har kommit ännu mera snö och det även i hagen så jag har väl lajjat en hel del där .. Jag har satt lite fart på den lille vita ponnyn . rätt kul och skrämma honom .

Sen har jag varit ute på tur med en tjej oxå .. En trav tjej utan kondis *L*

Den dagen tjejen kom till hagen blev jag rätt funersam .. Bara så där var det helt plötsligt två kompisar till med och röjjde .. Min människa blev faktiskt förvånad hon oxå när det var två rumpor mer än vanligt i hagen. Men förklaringen kom ju rät snabbt .. det är dom däringa hästarna uppe i ängen som för en gångs skull fick åka ner till oss .. Nu vet jag att Ängen är ett ställe bara .. Inte vad jag trodde en plats där solen skiner och gräset är grönt året om. Slipper jag bli avis nästa gång dom lämnar mej ..

Ja just det! dom har börjat ge mej en massa mat!!!
Jissingen vad livet är gott numera när dom blåa burkarna dyker upp .. stora säckar med morötter har dom släpat hem! Och massor av morötter har dom blåa burkarna med sej ..
Utöver alla morötter och den vanliga Kraften har jag fått Lucern .. och sen en annan påse som måste vara avsedd just för mej för den heter MaxEglo. Bra grejor det där faktiskt .. jag tappar inte formen ( kan va lite svårt och hålla den vid min ålder) och inte får jag för mycket spring i benen heller .. Alldeles lagom alltså.
Sen köper människan en hink med en massa ogräs i .. Den är för stela leder! Egentligen skulle jag kanske grumsa lite för det .. känner mej ju faktiskt som en ungdom men .. nja,håller tillbaka med grymtandet för jag är faktiskt bra mycket bättre i benen.
Som om inte det räckte .. min hink väger ju två kilo och jag får tre sådana hinkar om dagen .. Hon lägger på en massa pulver oxå! ett heter viss kiselgur och det ska fixa mina hovar och min lite väl spröda man .. Okay,det är faktiskt bra grejer det oxå har vi märkt.