fredag 26 februari 2010

Nån ny människa till mej????

Tror jag har all rätt att protestera nu!!

Det snöade i går,blöt cklig snö som inte ens mat i hagen kune få trevlig! Inte en människa i sikte när jag vankade fram och tillbaka för att få komma in i stallet .. Räcker detta för att byta människa? Tycker det!

Tror ni det stannar med elände där så har ni fel,riktigt fel dessutom!! När människorna äntligen kom så levde jag på hoppet att NU är det dags att få komma in i värme och få mat. Icke .. då ska dom mocka!

När dom väl barmhärtigade sej över oss var det livet till låns,men gröten i krubban var så där lagom ljummen så livet återvände sakta men säkert medans jag åt. Människan plockar samtidigt av mej mina täcken .. Innan hon som vanligt lgger på mej min pyjamas hmtar hon en påse jag aldrig sett förut. Stoppar den framför näsan på mej och säjer bra morskt att
- det här gubben gör att jag får käka havregrynsgröt resten av månaden -

I det ögonblicket var det inte pga hög ålder mitt hjärta stannade .. Varför ska HON få havre och inte jag??? Åhh vad gärna jag hde velat ta broddarna och trampa henne på fötterna för ett sådant uttalande!

Sen lade hon upp det där svarta som låg i påsen och tydligen är havre värt .. på min rygg. Hon fick den där fånstirrande blicken och där stog hon .. glodde på mej .. Å så glodde hon på mej!
När en timme gått stoppade hon upp en hand under rumpan på mej och sa med rtt nöjd min att det blev ju jättevarmt och skönt!
Nu har jag alltså då tydligen fått ett back on track täcke och det ska tydligen med lite tur hjlpa mej att inte bli så stel i rumpan.

Funkar det inte så gråter jag inte direkt .. Då kan ju människan ta täcket,hon klagar ju hela tiden på att hon är stel .. Ja så tar jag havren!!