söndag 21 februari 2010

Aj,aj ..

Mitt nya fina vintertäcke har gått sönder!
Själv har jag ite en aaning om hur det gått till. Visst har jag jagat den lille vite men så muskulös är jag inte att täcket "sprängs" för det lilla .. Att jag gärna knatar där en häst egentligen inte ska vilja ta sej fram har knappast med saken att göra heller!
Hur det nu än är vet jag ju precis hur och vart jag ska gå .. ska sanningen fram så går jag inte heller .. jag skrider fram som en kunglighet.

Mm,försöker i alla fall .. tycker nämligen att den lille svarte tar sej lite väl stora befogenheter i hagen .. Antingen får vi va två kungar i hagen eller så får han inse att störst vinner!!

Min människa tröstade mej med att revan i täcket i alla fall trots att den var låång skulle gå lätt att laga. tur det,för nu blåser det is och hagel i luften.. inte ens att tukta dom små håller en varm .. Silage balen är slut och dom har lovat att det ska komma en ny. tyvärr så kör dom med en massa undanflykter när den inte dyker upp .. Undanflykter som att det snöar,det har snöat,traktorn är trasig osv .. Så jag får nöja mej med att tugga torrt hö! Tråkigt värre!!!