onsdag 24 mars 2010

Envisa rykten säjer

jo,det mummlas om att det än en gång är en häst på väg hit! En tjej med stoor rumpa,tydligen är det min människa som ska ta hit henne. Undrar just ja vad man ska tro om detta??

Måste jag dela med mej av morötterna? Blir det mindre klia på dom där ställena som är så sköna att jag blir alldeles dimmig på ögonen och nästan trillar omkull?
Vet liksom inte rikigt hur jag ska förmedla min för stunden negativa inställning till dom här dumheterna .. Å en tjej dessutom!! Va tusan,begriper dom inte att hon kommer å få det hett om örone? Vi är ju tre grabbar i hagen ... nä låt nu henne stanna i tryggheten där hon är.

Eller .. tusan det här är lika svårt som att välja ut dom rätta stråna i hösäcken eller silage balen alltså .. Kanske kan den här tjejen passa in här .. kanske har hon det inte så bra där hon är??? Har inte riktigt fattat varför min människa ska ha henne oxå? Är det för att min människa gillar hästar med triangel på benet? räcker det inte med mej???

Enlig min människa ger jag upphov till ett helt kapitel var dag .. ja hon har fått för sej att man ska kunna skriva en bok om mej! Kanske inte nån dum ide när jag tänker efter. Max den allsmäktige? Max den vackre,snyggaste starkaste och ståtligaste??

Ska fundera på den här saken under natten tror jag!