lördag 3 april 2010

Lortgrisen is back again!!

Jo då .. dom släppte ut mej utan täcke i dag .. Äntligen kan jag då säja!! Rullat från höger och till vänster,sen tog jag för säkerhets skull en tur från vänster till höger oxå! Noga det där så man får lera över hela kroppen!

Min människa kom naturligtvis ut i hagen med diverse lerbekämpningstingestar .. men vad gör det? Är ju bara att rulla sej igen och igen :-)

Just det,i går var det något somkallas långfredag .. Nog var den lång alltid!! Först åkte den lille svarte innan vi ens hunnit vakna. Sen kom min människa och gissa vad hon gjorde?? Jo,hon stället ut den lille vite på gången och gör honom gul!! Trodde inte mina ögon alltså! Inte nog med att MIN människa hånglar upp den lille vite och ger honom av MITT godis .. Nä,hon gör den stackarn alldeles gul! Visste inte om jag skulle skratta eller gråta om jag ska va helt ärlig .. En tanke var att skyll dej själv! Han borde ju ha vett och inse att äta MITT godis straffar sej .. Men jisses vilket straff!

Sen drog dom .. bara så där var dom borta och jag var lämnad åt mitt öde. trodde jag gjort klart att det gillas inte ..
Kanske var det straffet för att jag kröp ut ur mitt täcke i förrgår? Hm,men det är ju i så fall bara jag som blir blöt och kall .. lite snorig och får hosta.

Hörde hur dom pratade om just den grejen i går faktiskt .. ingen som kan begripa hur jag lyckas .. Kardborrar och spännen var helt intakta och satt ihop över bringan .. ena maggjorden var iofs öppen men hur tusan gör han hörde jag??
Det kan do få klura på för jag är ju MAX .. the one and only!!

Ja förresten .. den lille vite och hans människa fick visst med sej två rosetter hem .. Nåt säjer mej att jag inte kommer att få visa mina konster på banan så jag lär väl få fortsätta överraska på andra sätt .. Kanske påvisa att staketet är för lågt?? .. Får se vad jag hittar på !!