söndag 20 juni 2010

Jag skötte mej!!

Turen igår blev en anständig tur .. Såpass anständig att jag bara försökte lite,lite att bita tag om nödbromsen. tyvärr var ju tjejen på ryggen förvarnad och då lade jag ner hela projektet "runaway". Tro nu bara inte att jag gjorde det för att hon visste hur hon skulle hålla mej i schack!!! Nä,jag gillade tjejen helt enkelt .. bet henne inte,snurrade inte runt i boxen tills hon var yr osv .. Den andra gav jag däremot ett tjuvnyp *L*. Ja,ja måste ju stå upp till mitt rykte på nåt vis!!
Sen var det bara ett sånt där liitet tjuvnyp som lätt kan tas för att ja bara råkade få en liten bit skinn mellan tänderna. Tyvärr så upplyste min människa den andra tjejen om att jag vet precis vad jag gör :-( .. Inget godis från den blonda efter det inte!

När vi knatade ut hade min människa mage att ta med sej jycken och gå efter oss .. vet inte varför hon inte litar på mej? Inte trodde jag på hennes förklaring om att hon behövde motionen och dessutom ville se hur jag rörde mej . Efter en stund vart hon i ala fall nöjd och släppte iväg oss med orden ni kan trava oxå men ta det lungt!
Jag är alltså inte halt varken i hagen eller med ryttare på ryggen .. känner jag efter så är det nog på tiden,har slappat lite väl länge nu och har faktiskt fått nog av att ha ont oxå.

Så håll i hatten för Max den allsmäktige is back on the road again!