tisdag 21 september 2010

Brudar :-(

Ack vad vi grabbar i stallet bedrog oss .. Var ju faktiskt rätt kul när vi fick reda på att det skulle komma en brud till oss. Min människa kände henne sedan tidigare och det verkade som att bruden haft det lite jobbigt där hon bott tidigare. Hon hade vist gått ensam i hagen,fåt lite stryk av dom andra hästarna . Inget man vill va med om själv inte!!

Ja .. vi tog emot henne med öppna famnen här .. visst var hon lite småbutter men det kan man ju förstå ..

Nu vet vi grabbar bättre!!!!

Bruden är ju som hin håle själv! Hon bits och sparkas så fort hon kommer åt. Gentleman som jag är har jag låtit henne hållas,men nu är det min människa som säjer att tom hon fått nog och att det här inte kan fortgå!

Efter nån vecka när bruden anlänt blev hon kärleks krank ... Min människa muttrade något om att hon var en skam för hästsläktet var gång boxen skulle göras ren. Sen blev det både värre och bättre ..
Tidigare hade bruden visst bara tuggat på människor .. Här är hon som ett lamm mot människorna och som en drake på oss stackars grabbar. Hon har slutat att ge människan gråa hår när boxen ska göras ren .. Men hon biter oss och en fågel viskade i mitt öra att en munkorg ska letas upp .. He,he sent om sider får syndaren sitt straff ;-) !!