onsdag 29 september 2010

Sträcker lite extra på mej i dag!

Det kom några människor till stallet och hälsade på i dag. En av dom har jag sett tidigare,det var dessutom hon som lånade ut transporten när jag skulle åka till mitt nya och sista hem.

Den andre däremot var helt ny i alla fall för mej .. Men hon hade tydligen hört talats om mej .. Hursomhelst stog vi där jag och den lille svarte .. den breda rumpan/sur kärringen och den gråe gick längre ner och betade. Människorna stog och pratade så som människor gör och jag tog väl inte någon större notis om dom .. fick inget gott att äta så då finns det heller ingen anledning till att engagera sej tycker jag.

Helt plötsligt hör jag mitt namn .. den lille svartes oxå ( han heter ju Dixon ) .. Det är människan som aldrig varit här förut som frågar vilken som är vilken och hon får i alla fall ett namn på oss ... Sen säjer hon dom förtrollade orden .. vart är den gammle då?

Hallå!!! det är ju jag det ! Ser hon inte det tänkte jag för att i nästa stund inse att jag har fått årets komplimang ju :-)!!!

Hon är välkommen igen med eller utan godis!!