lördag 2 oktober 2010

Mina dasslock!

Jo dom har mage att kalla mina framfötter för dasslock!! Men nu jäklar kan dom se sej i månen efter dasslocken!! Jag har fått ( än en gång ) en ny hovslagare .. kanske inte fullt så trevlig som dom andra. Den jäkeln nitade till mej när jag protesterade . Såg i ögonvrån hur min människa laddade för att komma till undsättning men det blev inte mer än en näve i rumpan på mej .. Om jag gjort mej förtjänt av den tvistar de lärde om!!

Any how,mina fötter är nu helt ok faktiskt .. jag travar än en gång på och länger på mitt redan så långa och snygga steg *L* . Det fanns en liten chans att jag var sömstucken sas det,min ena bakhov är inte fullt så fin som den borde efter 3 dagar med tappsko .. Men hur många fullblod kan påstå att dom har fina fötter?? Hursomhelst har min människa släppt oron för att jag skulle bli halt och att hovslagaren skulle få komma och sätta om skon. Detta genererar till en tidig ridtur i morron bitti har jag hört ..

Ska bli spännande värre!
Människan skulle först ha med en människa som jag träffat några gånger tidigare,men hon kunde visst inte för hennes son skulle in och laga ett finger i morron .. Skam den som ger sej! Min människa har bestämt att det räcker att rida en gång i morron och den tjocke sure tvåfärgade ska med till varje pris .. Så det blir en ny människa medlurad ut .. Hon får förmodligen inte sitta upp på vackra snygga ( speedade ) mej utan jag förutsätter att hennes säkerhet garanteras och hon får gå ner i spagat på den tvåfärgade .. Det är nämligen så att följer man med min människa ut för att rida finns det två lägen att välja på .. Sätter man sej på Max den allsmäktige får man räkna med att det blåser i pannluggen .. Väljer man bruden så önskar man antagligen att det funnits en startmotor efter vägen .