tisdag 5 oktober 2010

Det tar sej för människorna!

Japp .. har vi varit ute en tur i dag igen med den sura brun vita rumpans extra ryttare!

Den här gången skreks det aldrig stopp eller stanna utan hon verkade hänga kvar i sadeln rätt bra .. Ännu bättre för mej som fick sträcka ut i ordentlig trav utan en massa avbrott för dubbelstudsar och farliga trafik skyltar .. Inte verkade det vara nån klagan om att det var obehagligt på mitten heller .. En del lär sej snabbt å andra aldrig.

På tal om att lära ja .. Dom är ju bara för roliga dom där människorna!! Min människa sitter alltså på min rygg och vi galopperar,så börjar hon krångla med fötterna lite hit och dit .. Ena halvhalten på den andra och jag begriper inte ett dyft!!
Jag saktar givetvis ner .. skakar på huvet och tänker men va tusan vill du?? Ny galopp fattning och jag ger mej iväg i ganska makligt tempo .. den sura brunvita orkar ju inte springa så fort! Där skrider vi fram som Max den allsmäktige förväntas göra och så helt plötsligt ber hon mej byta galopp .. no problemas! Jag byter givetvis galopp och då börjar det låta uppifrån ryggen .. hon tjuter som en siren .. Ber mej byta igen och ingen ..
Självklart gör jag vad min människa ber mej om .. Sen då med skavsår i öronen en lätt ökad puls är det dags att sakta av innan kurvan där man inget ser .. Då kastar människan sej om halsen på mej och ylar av glädje .. VAD DUKTIG DU ÄR MAX!! Duktig ? va tusan jag bytte galopp som nyfödd ju .. Att dessa människor ska göra allt så komplicerat!