lördag 23 oktober 2010

Människa på avvägar ..

Jo då min människa har åkt bort och lämnat mej helt ensam med hyresvärldarna och den sura brunvita rumpans extra människa.

Hon lovade iofs när hon sa hej då ute i hagen att hon bara skulle vara borta ett par dagar. Samtidigt berättade hon att det fanns ett nytt snyggt ( svart ) täcke som även höll min hals varm och torr åt mej . Hon tänker då på allt! Men vem tusan ska ge mej mitt godis?? Är det nån annan som vet att jag ska ha minst två extra starka halstabletter var kväll i samband med gonatt pussen???
NÄ! jag har inte dålig andedräkt ,jag tycker bara om halstabletter.

Fast å andra sidan så vet jag att var gång hon varit borta från mej får hon dåligt samvete! En människa med dåligt samvete är en extra bra människa .. Räcker att se ut som en ledsen hund så tjänar man minst ett par morötter och några extra drag med rycktborsten under magen.

Det är ju nämligen så att till skillnad från många andra hästar ÄLSKAR jag att bli borstad under magen ..