torsdag 20 oktober 2011

April,april

Min människa har varit otroligt tråkig bra länge nu! Efter min förra hälta så pensionerade hon mej. Jag är bara en häst och begrep inte till en början vad hon menade?! Visst körde den där Erik skiten ur mej men det var ju tillfällig trötthet som lite havre å betfor enkelt rådde på .. Ja betfor i alla fall för havre kan jag ju bara drömma om!

Sen kom han som kallas för Östergötlands bäste hovslagare å sa att mina bakben inte orkar med att skos .. Varför inte??? Jag springer ju fortfarande från slynglarna på Jägersro utan att blinka,dom hinner ju bara se ett brunt streck så är jag i mål och dom undrar va som hänt??
Men den tesen hjälpte INTE! Skorna åkte av bak och kom aldrig på igen!
Vi håller oss där det är mjukt säjer människan. Du ska få varva ner nu säjer .. människan!

Jag då? har inte jag nån talan??
Nope säjer människan!

Men jag vet nåt mer som människor brukar säja .. Skrattar bäst som skrattar sist! Jo då,bara för att jag är lite grå om mulen behöver inte det betyda att jag är dum inte!

I förra veckan så gav jag henne vad hon tålde...

På torsdagen slet jag mej när Östergötlands bäste hovslagare hade fixat fötterna på slyngeln m en berömd far. Jag ville ju oxå ha skor! fick inga å påvisade mitt missmod över det genom att gå ut själv! Jepp,hyresvärlden vart vansinnig som var gång jag sliter mej. Men inte fick jag nåra skor inte!
Torsdag kväll kom min egen människa och släppte in mej,då passade jag på att halta lite. Hjälpte det?? NÄ!

Fredag,ja då kom min människa än en gång och släppte in mej. Då fixade jag en blockhälta på ett bakben .. Människan blev orolig,men så hörde jag att - han äter i alla fall-. Tja,har man börjat äta är det dumt att ge sej mitt i en tugga så jag åt upp allt!
Lö morron,jag hoppade över käket och fick stå inne,min människa var blank på ögonen när hon sa att vi avvaktar en dag. Hon klämde å kännde,lade på nåt kallt över hela benet. Jag fick den där saken i rumpan ( usch!) Fortsatte min matstrejk och nu vart det en riktigt orolig människa som for in till stans jour apotek. Hon skulle hämta ut smärtstillande ..
Kan ju inte annat är garva,sen när har jag någonsin ätit preparerad mat??

Hursomhelt så övergick för första gången människans inteligens hästens förstånd! Hur jäkla ont jag än hade så gick det inte att motstå sirapsindränkt havre .. Jamen fatta.. jag får aldrig hvre annars å då är jag ändå en häst som SKA äta havre .. å sirap .. MMM
Som du redan fattat fick jag i mej både havre å sirap och därmed även medicinen. Livet känndes liiite bättre.

När min människa kommer tillbaka efter några timmar har jag fått på mej en grimma å hyresvärldens dotter är i full färd att släpa ut mej på stallgången .. Två steg ut på gången så återvänder ldet ljuva livet tillsammans med en doft av ..rutten fisk? Ja eller nåt väldigt,väldigt äckligt i alla fall. Min människa skriker till och kastar sej på backen för mina fötter. Trodde hon skulle kyssa marken jag gick på men fullt så illa var det visst inte med henne. Hon börjar pilla på min högra bakhov å sen gastar hon till! Det är en jävla hovböld ovanför kronranden skriker hon.

Självklart är det en hovböld!!! Det borde dom väl ha listat ut för riktigt länge sedan. Det är ju dessa HÄSTMÄNNISKORS fel att jag har haft ont. Det är ju människorna som tagit av mej skorna.

Bölden är sprucken å jag slappnade av .. Frid och fröjd! Skor på nu?? Icke heller! Dom har gett sej den på att jag ska få lita. Väteperoxid i en spruta som trycks in i böldhålet,gissa om det svider!För mej var det mer än nog,men människor är människor! Först grinar min människa för att hon tror min sista stund är kommen. Hon tycker synd om mej för att jag har ont och vad gör hon? Givetvis mera ont! Sveda i foten,nål i halsen och skit i maten.

Åter till skorna,och hur pinsam min människa är!

Hon började prata om skor och jag blev jätteglad!
Men nu var det visst inte sådana skor som man spikar på utan några andra tingestar som hon själv kan ta på och av när vi ska ut och promenera som det numera heter. Hon var färdig att sätta sej i bilen för att inhandla dessa tingestar .. Det var då hon insåg att på typ 100 försök att lyfta mina ben kanske hon lyckas med två.
Men hon ä rätt go ändå .. även om hon inte är så smart.