söndag 29 november 2009

Äntligen!


Fick till slut komma in från hagen ..
Överdrev nog i morse hur tråkigt det kan vara att stå inne en hel dag!
Nånting mitt emellan kan passa mej fint!

Fick i kväll en egen blå burk med skrammel i .. inte var det mycket men allt är bättre än inget i det här fallet.
När jag käkat upp maten kom gdisautomaten med borsten! Att man aldrig får va ifred!! Visst har jag lera överallt men vad gör det? Hon lär ju inte hitta en sadel som paassar på mej under kvällen ändå.

Men det var visst den biten som låg bakom allt fejjande och ståhej!! Vi skulle kolla sadel! Den första passade visst bara så där .. Yippie!! Jag kan vara lortig ett tag till. Sen kom dom med en ponnysadel .. skäms för att säja det men jag hörde att den ponnyn ( den lille svarte ) liknas vid en tunna. Än mer skäms jag för att berätta hur bra tunnans sadel låg på mej! Det måste förmodligen betyda att även jag är byggd som en tunna *suck*

Efter mycket tjöt och putsande gick alla utom min egen godisautomat ut ur stallet .. Det var då jag upptäckte att automaten funnit nytt godis .. Det skulle jag ha!
Testade at ta för mej men det gick inget bra alls .. det kom en gripklo som sög tag i underläppen på mej . Testade igen och samma visa ...

Ställde mej och surade/klurade en stund ..
Testade igen och den här gången utan att använda tänderna .. tänk va mycket bättre utdelning det kan ge! Samma visa igen .. kollade med bara läpparna om det funkade två gånger å det gjorde det .. Hoppas nu bara att jag kommer ihåg det här tills i morrn .. Åldern ni vet!