söndag 29 november 2009

Gäsp! morrn ..


Blev väckt av dom blå hinkarna,inget på morron heller .. funderar på att flytta nu!

Fick i alla fall hö att tugga på .. som om det skulle göra nån skillnad? Jag har ju foderbordet alldeles under näsan,bara att jag sträcker mej lite så kan jag ta så mycket jag behagar. Gör faktiskt hellre det än äter det dom lagt till mej! Protesterar jag ? Tja .. tolkningsfråga!


Ja,ja nog om mina oerhört dåliga måltider nu!


Det vart fullt pådrag i morse .. en massa människor kom det. Jag fick grimma på mej och sen hände det inget mer .. dom bara stog där och pratade.

Äntligen till slut kom det en sista människa och dom satte på mej grimskaftet .. Waths happening ??

Jorrå .. ut i hagen!

Äntligen alltså ..


Kollade omgivningen lite lätt ..

Sen kom den lille svarte .. vi morsade och sen orkade jag inte hålla mej ..

Jag drösade ikull .. var ju tvungen att kolla leran .. Himmla fin sådan alltså .. Satt som smetad utefter kroppen!


Som den gentleman jag är var det ju inte annat å göra än att resa på mej och hälsa när den lille vite kom ut .. Men det var en riktig fegis!

Tog en bra stund innan vi kunde morsa,sen gick han åt sitt håll .. Jag å den svarte gick åt ett annat .. Hagen var ganska stor .. mycket lera var det .. Bara för säkerhets skull har jag provgnidit på dom flesta lerfläckarna och det blev klart godkännt!

Godisautomaten var ut och kollade till mej innan hon drog förut .. suckade och sa något om nylongrimma i fortsättningen .. Who cares ???